Меню

Трудност:Ниска
Близо до:Добринище
Координати:41.70750501136049, 23.507910051037584

Едно от най-големите езера в България е Попово езеро. То е разположено в Поповоезерния циркус, в северните части на Пирин планина.

Езерото е най-голямото езеро и най-дълбокото езеро (дълбоко е около 29 метра) в Пирин, също така и по воден обем (1 270 000 куб м). Площта на езерото е около 123 декара което е на четвърто място по големи в цяла България.

Маршрут

Маршрут от хижа Безбог до Попово езеро

Покажи маршрута Най-удобна начална точка за маршрута до Попово езеро е хижа Безбог. Тя се намира на около 14 км южно от Добринище.

До нея се стига с лифт, който може да хванете от хижа Гоце Делчев (1412м). Хижа Гоце Делчев се намира на около 10 км южно от Добринище, до нея се достига по удобен асфалтов път с автомобил. До самата хижа има удобни полянки за автомобили.

След като оставите колата си там, трябва да хванете лифта, който ще ви изкачи до горната станция на хижа Безбог (2240м). Изкачването отнема около 20 минути.

От хижа Безбог в посока юг продължава зелено-бяла маркировка, която се движи към билото направо срещу хижата. Вие трябва да продължите покрай езерото от дясната му страна и да продължите към билото по маркираната и ясна пътека. На самото било има лек завои на североизток, след което пътя слиза надолу в посока към Попово езеро.

Там продължавате да следите пътеката в посока северозапад, която ще ви отведе в северните части на Попово езеро (зелена маркировка). Общото разстояние от хижа Безбог до Попово езеро е около 3.6 км и денивелация от около 190 метра. Изминава се за малко над 1 час с нормално темпо. Маршрута е относително полегат и е удобен и за деца. На езерото може да сенагледате на чудните гледки и съседните върхове.

Още за Попово езеро

Езерото се намира на 2236м надморска височина. То събира вода от валежите и два потока, които се вливат в неговата южна част. То е дълго 480 метра и широко 336 метра.

Покрай него са върховете Джангал (на югозапад) , Сиврия (на югоизток), Момини Двори (югозапад, зад връх Джангал) също и Кралев Двор зад Момини Двори и връх Джано.

Езерото има най-много вода през късна пролет, ако решите да отидете може да отидете тогава или в началото на лятото, но то е красиво и през летния сезон и през зимния, зимния сезон обаче се стига доста по-трудно и е доста по-опасно заради снега и студа.

Други забележителности близо до Попово езеро

В областта на Попово езеро има много красиви езера и върхове.

Връх Джангал – много скалист и стръмен връх, който предлага чудни гледки към почти цяла Пирин планина се намира на северозапад от езерото. До върха не може да се стигне директно нагоре от Попово езеро, трябва да се върнете малко назад към хижата, след което да продължите в посока северозапад и последствие запад за да заобиколите върха от неговата северна страна. След това пътеката прави още един ляв завой който ви води на юг към самия връх. Върха е на около 3 километра и 460 метра денивелация. Като времето необходимо за изминаването на маршрута е малко над 1 час.

Връх Сирвия – връх Сиврия е много красив връх с форма на Пирамида. Намира се на около 1.9километра югоизточно от Попово езеро. До него има подходящ маршрут, който стартира от южната част на езерото и продължава в посока изток към самия връх по стръмна пътечка. Трябва да изкачите около 325метра денивелация, като разстоянието се изминава за около 1 час. От върха може да видите много красиви панорамни гледки.

Връх Джано – един също чудесен връх, се намира само на 2.7километра югоизточно от Попово езеро. До него се стига по удобна пътечка (синя маркировка), която се отправя в посока юг, след което на билото се продължава на изток(наляво) към самия връх. До него имате да изкачите около 370метра денивелация, като маршрута се изминава за около 1.5 часа с нормално темпо.