Меню

Трудност:Средна
Близо до:Карлово
Координати:42.65541989699911, 24.804778986429223

Карлово е красив град в подножието на Стара Планина. Там има много красива природа и забележителности. Една от тях е Кръста над града. Това е място за почивка, барбекю, чудни гледки и игра на децата. На местността има изграден кръст, който се вижда и от града. Освен него там има и други интересни неща, като площадки за игра, храм и дори чешма. Мястото се намира на около 1 час от града и е добра идея за разходка за хората които обичат да се разхождат в гората или планината.

Маршрут

Маршрут Карлово - Кръста

Покажи маршрута За да стигнете до кръста над Карлово пътя отнема около 1 час. Разстоянието от началната точка, която се пада в края на улица Бузлуджа, е приблизително 1 километър. Може да се зачудите – защо 1 километър би отнело 1 час? -Това е така, защото денивелацията не е малка – над 200метра.

За да достигнете до Кръста, се върви по тясна и наклонена пътечка, която започва началото си от края на улица Бузлуджа в северната част на град Карлово. След което правите десен завой и веднага след това продължавате леко вляво. Пътеката върви основно на сянка през гората, като е обозначена с маркировка. Тъй като от там може да продължите на много други места, като хижа Васил Левски, хижа Добрила, хижа Балкански рози и много други, пътя е изцяло в маркировки.

В началото на маршрута вървите по синя маркировка, а някъде по средата пътеката се разделя на две маркировки, като има табелки с цветовете на маркировките и времето до няколко основни точки.
Ако продължите надясно, пътеката ще ви заведе навътре в гората към различни хижи, за да идете към Кръста, трябва да продължите наляво, по зелената маркировката. Пътеките са удобни за ходене но са под наклон и е добре да не бързате. От разклона до кръста остават около 15 минути.

Още за кръста над Карлово

Кръстът се намира на високо място и има много хубави гледки над Карлово и околните населени места. Там може да се порадвате на красивата природа, гледките а също така има детска площадка, която е много добре направена. Може също така да видите параклиса и да си налеете студена вода от чешмата. Чешмата е направена в памет на българския алпинист Христо Проданов – който е първия българин изкачил осемхилядник и първият българин, който е изкачил Еверест. Освен това горе има и доста места за сядане, масички и столове. По самата пътека има места за отдих – пейки, от които може да се насладите на природата. На мястото на където се разделя маркировката, също има пейки и от там се вижда и водопад Сучурум, който е много красив, а маршрута до него е лесен.

Още забележителности близо до Кръста над Карлово

Една интересна забележителност, която също така е и много близо е водопад Сучурум в Карлово. Той е леснодостъпен, като се намира близо до местността. Водопада се намира в североизточната част на града, като до него се стига по асфалтов път. Може да оставите колата си в Карлово и да поемете по улица Водопада, която е успоредна на реката Стара река. По улицата вървите само на север към планината, без да се отклонявате и ще стигнете до водна централа, след която се намира и самия водопад.

Наблизо, също така се намира и град Сопот, в който може да разгледате. Също така може да хванете и лифта, който да ви отведе нагоре в Стара Планина. Там може да продължите пеш малко над 1 час и да стигнете до чудната хижа Добрила, до нея се стига като след междинната станция на лифта, поемете в посока североизток по маркирана пътека. В хижата може да се порадвате на гледките, да починете, да хапнете и да изкачите някои от съседните върхове – връх Добрила, връх Амбарица, връх Малка Амбарица и други.

Друга забележителност наблизо е водопад Сувчарско пръскало, който се намира над Христо Даново. До него се стига по асфалтиран път ако имате по-висока кола. Може също така да оставите колата си в селцето и да продължите пеш в посока изток, като самия път продължава в посока север към планината. Разходката ще ви отнеме приблизително 2 часа в посока.