Меню

Трудност Трудност:Ниска
Близо до Близо до:Луковит
Координати Координати:43.19921042946492, 24.157843457710836

В Северна България може да посетите многобройни красоти, сред които: върхове, езера, реки, музей, пещери, водопади и други.

Една красива забележителност е Златния Парк в град Луковит. Паркът е наречен така, поради името на реката, покрай която е изграден, а именно – Златна Панега.

Мястото е много красиво, то е изградено в стил от приказките, там децата ще могат да се налудеят, а вие да се нагледате на красоти и изящни постройки. Също така може да видите и животинки, както и различни видове красиви растения.

С влизането си в парка, ще може да видите няколко красиви постройки, а по-надолу красив воден басейн, където има и животинки, както и плаваща къща. Мястото е уникално красиво и отлично за посещение през топлите сезони с цялото семейство.

Маршрут

За да посетите Златния Парк, трябва от Луковит да тръгнете в посока юг (по пътя към Петревене). Малко преди края на града, вдясно ще видите отклонение, което води до полянка. Там може да оставите автомобила си и да продължите пеша навътре, като след броени метри е и началото на самия парк. Завоя е към ВЕЦ Луковит, тъй като самият парк е позициониран там.

Още за Златния Парк в Луковит

Златният парк се намира в град Луковит, в Северна България. Той е приказно място, неговите постройки са така изградени, че приличат на излезли от приказките. Мястото е отлично за лека разходка през топлите дни. Той се намира в южните части на града, като се стига с автомобил, а преди входа му има и място за паркиране.

Парка се намира до ВЕЦ Луковит, като е близо и до реката Златна Панега, от където идва и името му.

Там може давидите изкуствено езерце, патици, плаваща къща и други красоти.

Ако искате да направите една лека разходка в красив парк, то определено посетете Златният Парк.

Други забележителности наблизо

Екопътека Искър-Панега – екопътеката е много красива, като там може да видите красивата река, разнообразни растения и животинки, както и много дървени мостчета, минаващи над и успоредно на реката. Тя се намира на 1.5 километра южно от Златният Парк, като до нея се стига, като от Луковит тръгнете по пътя към Петревене, като след около 1.5 километра, вдясно, ще видите широка полянка и паркинг, където може да оставите колата си и от там започва самата пътека. Тя се обхожда за около 2 часа.

Пещера Проходна (Очите на Бога) – пещерата е уникална, тя представлява огромна зала с 2 големи отвора, наподобяващи очи, от където идва и нейното име. Тя се намира на около 10 километра югозападно от Луковит. До нея се достига, като тргнете към Карлуково и малко преди селцето има място за паркиране (вляво от пътя), а входа на пещерата е малко след него.

Каменните къщи на Карлуково – каменните къщи са още една чудесна идея за разходка. Те са няколко на брой, като са изградени много красиво. Те са частна собственост, но са отворени за посетители (без да се изисква такса). Те се намират на около 13 километра западно от Луковит. До тях се достига, като тръгнете по пътя към Карлуково, като след около 8 километра има отбивка вдясно (малко преди Карлуково), там правите десен завой. Продължавате направо около 1.9 километра има кръстовище, вие трябва да продължите вдясно. Продължавате по този път още 10-ина минути и ще стигнете до самите къщи, където може да оставите и автомобила ви.