Меню

Трудност:Ниска
Близо до:Асеновград
Координати:41.991214122766564, 24.882157146165945

В Родопите може да намерите много красиви места, някои са по труднодостъпни, други доста по-лесни. Връх Анатема (висок 660 метра) предлага не само красиви панорамни гледки, но и също така много добра разходка ако искате да се разходите в гориста местност и по Родопите. До върха се стига от Асеновград, като маршрута е кратък, но стръмен. От върха се откриват разкошни панорамни гледки, както към Родопите, така и към Асеновград. В дните с по-ясно време, може да видите както Пловдив, така и чак до Стара Планина. До върха има удобна пътечка, но маркировката не е поддържана.

Маршрут

Маршрут от Асеновград до връх Анатема

Покажи маршрута Един от най-удобните маршрути е маршрута със стартова точка от улица Годна Вода в източните части на Асеновград. До улицата се стига като продължите от града по пътя към Кърджали и малко преди края на града направите десен завой. Там трябва да отидете до детска градина Мир (улицата Годна вода се пресича с улица Черни Връх). Там може да оставите колата си и трябва да продължите по пътечка, която се движи отляво на градината и продължава към планината.

След няколко метра ще излезете от града и ще видите язовир, пътеката продължава отдясно на язовира, след което прави десен завой отново. След още около 380 метра, ще излезете на по-широк път, който трябва да прекосите, и продължите в същата посока (юг) към върха. След още около 590 метра ще стигнете и до широка полянка с красива гледка над Асеновград. От там продължавате в същата посока, а малко след нея ще видите и пейка, след която има и табелки с посоките. Там трябва да продължите по жълтата маркировка (на табелката пише – По билото Св. Илия).

От там ви остават още около 500 метра, след което ще излезете на открито местенце с пътечки, които продължават вдясно и вляво. Вие трябва да продължите вдясно, като след няколко метра ще излезете и на върха. Общото разстояние от началната точка до връх Анатема е около 1.9 километра и денивелация от над 320 метра. Разстоянието се изминава за около 1 час в посока с нормално темпо.

Още за връх Анатема

Върхът се намира югоизточно от Асеновград – в Източните Родопи. Върхът е висок 660 метра, като предлага чудни панорамни гледки към Родопите и към близките населени места. До него се стига по кратък маршрут, по стръмни пътечки, по които няма поддържана маркировка на повечето места. Върха е отлична идея за кратка разходка в планината в по-топлите сезони. Зимата достигането може да е трудно, тъй като пътя до върха е стръмен.

Други забележителности близо до връх Анатема

Асенова крепост – до красивата Асенова крепост, може да стигнете с автомобил. Трябва да се върнете до Асеновград и да продължите по пътя към Бачково. Около края на града, има уличка, която продължава успоредно на пътя, в дясно, вие трябва да тръгнете по нея (или може просто да въведете Асенова крепост в Google maps). След около 5 минути ще достигнете и до самата крепост. Там трябва да заплатите такса и може да влезнете да я разгледате. Там е пълно с красиви исторически предмети, както и уникални гледки над града.

Връх Кутра – друг красив връх, близо до Асеновград, е връх Кутра. Той е висок 503 метра, намира се югозападно от града, като до него се достига по удобна пътека с маркировка. Стартова точка за върха е улица Захарий Зограф в югозападната част на Асеновград. Към края на улицата започва и широк планински път, след около 360 метра трябва да направите ляв завой по тясна пътечка, която продължава на юг към върха. Вие трябва да вървите само по нея, като на пътеката има маркировка и стрелки. След около 30-ина минути ще се изкачите и на върха, на който има поставен кръст.

Бачковски манастир – на около 10 километра южно от Асеновград се намира и Бачковския манастир. Това е красив манастир в Родопите, който е често посещаван. Там има интересни постройки и също така преди самия манастир има местенца за хапване и почивка сред природата, идеално място затоплите сезони, тъй като там температурите са по-ниски. Може да разгледате красивите постройки на манастира и да се разходите из Родопите.